langzame horizotale beweging geeft schokkend effectIk maak een langzame horzizontale beweging met een camera over een foto. Echter bij renderen via default scanline renderer gaat het object erg trillen. (25 fps).
Mijn doel: 25 fps output. die ik zowel voor internet als dvd kan gebruiken.
Ik heb de volgende stappen al ondernomen:
1.framerate 30 fps - lost dit probleem op (echter mijn doel is 25 fps output) 2.render to fields.. - (werkt schijnbaar wel bij beeldbuis schermen) 3.motion blur - niet het gewenste resultaat 4.mental ray renderer - geeftt qua beweging een smoother effect maaar de foto ging interfereren.
Mijn gevoel zegt dat ik de oplossing kan verkrijgen door de settings van mental ray juist in te stellen. Echter welke settings? Het is nogal tijd rovend om dit steeds weer te renderen..
Hele stomme vraag.. maar hoe kan ik in max 9 de middle mouse button toekennen aan de pan optie?
Ik kan een key toekennen maar de muisbutton.. je ne sais pas..
Like
Reageer
bones skinningIk heb een skelet waarvan ik een bone heb gerefined. De nieuwe bone is netjes toegevoegd aan de skin modifier. Nu wil ik de envelope van de nieuwe bone aanpassen. Echter de envelopes worden mooi getoond maar er zitten geen weight colors in... De bone heeft dus geen enkel effect op de mesh... Painten is er ook niet bij..
Hoe krijg ik het voorelkaar dat de nieuwe bone wel effect heeft op de mesh?
Like
Reageer
visability van objecten met skinIk heb 27 objecten die allen een skin modifier hebben. Nu wil ik al deze objecten teglijk animeren van visability 0 naar 1.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb geprobeerd deze grouperen om deze group vervolgens een visibility mee the geven..maar dat mag niet van Max omdat ze hierarchisch gekoppeld zijn aan verschillende bones.
Wanneer ik de bones group en een visability channel meegeef dan werkt het. Echter er zijn meer objecten aan de bones gekoppeld.... die dus ook invisable worden...
Ik heb dus geen zin om alle objecten afzonderlijk een visability channel mee te geven.. Lijkt me erg omslachtig toch? .. er moet een oplossing voor zijn..