Dudealus
Autodesk 3D Studio Max / 21 jaar geleden
raytrace probleem zoals de titel vermeld heb ik een raytrace probleem. Als ik een schip in het water heb liggen en er zit dus raytrace reflection op dat water, dan reflect hij de bovenkant van het dek ( de planken dus ) terwijl de zijkant van de romp er nog voor zit. heeft iemand hier een oplossing voor?

hier een screen zodat het duidelijker is wat ik bedoel ( let maar niet op de models !-) )
 Like
Volg
 Reageer
Dr_schultz
Je probleem is mij niet helemaal duidelijk, normaal moet er een natuurlijke reflectie zijn, dus de hele boot, op je pic is het niet helemaal duidelijk wat je bedoeld, ik zie reflectie, schaduwen, misschien kan je wat close ups laten zien of nog wat uitleg.

groet
 21 jaar geleden
Dudealus
Ik heb het probleem al opgelost door de romp 2sided materials te geven. maar mijn probleem was dat het water de planken die bovenop de romp liggen reflecteerden. op een een of andere manier d8 raytrace reflect dat alle normals geflipt waren ( denk ik tenminste ). Maar ja, das weer 1 probleem de wereld uit, nu de rest nog 😄
 21 jaar geleden