LiudgerEven met wat mel (je weet wel dat programmeertaaltje in maya) zorgen dat de point of interest ook op de lijn van het pad dat je gamaakt hebt blijft zitten. Kan ook wel zonder mel. Als mel te eng is. Ik leer net mel en het is een soort c+ en best redelijk te leren. Kun je lekker snel hele goeie rigs maken.
De snelheid weet ik even zo 123 niet meer wat de handigste methode is. Ik heb morgen op mijn werk een boek waar alles instaat over path animation. En kan het dan even opzoeken.
Het is nu toch al laat.
Dus morgen zal ik even kopie van de bladzijde mailen (mag eigenlijk niet)
(edit)
mmm zie net te laat dat dit 3d studio max forum is
dus dan gaat het allemaal niet op, sorry
MrgoodbyteErgens in een heel diep gat van mijn geheugen: gebruik een compound rotation controller ipv een Euler XYZ of iets dergelijks. Hiermee kun je dus twee soorten controllers bijelkaar stoppen voor 1 object, 1 controller is dus je path, de andere is je normal Quaternions of Euler. Animeer dan de Euler om de camera te laten roteren.
@liudger
In dit geval is MEL helemaal niet nodig. Neem een locator, heb die op de path, parent dan de camera onder de locator, animeer dan de camera rotation. C'est tout.
-Ronald
ProlenBedankt voor jullie reacties.
Ik zit alleen met t probleem dat dit mijn eerste 3d Studio Max animation-project is...ik weet dus niet om te gaan met de cameratools verder dan dat ie het pad volgt, en recht voor zich uit staart. Verder kan ik de tools in de post hiervoor niet vinden.
Sorry dat ik zo lastig ben, maar misschien is er iemand die t in iets meer stappen uit kan leggen?
Nogmaals bedankt voor de reacties!
ProlenIk heb nu met autokeying en een targetcamera al redelijk wat ik wil. Telkens de target veranderen tijdens het autokeyen.
Alleen slaat de camera dan weleens over de kop. Hier iets tegen te doen?
En ik zit nog altijd met de snelheid.
Alvast bedankt!
PL
Ivo-DEr is op cgtalk iemand die heeft een script gemaakt die een camera rig creerd, waarmee je met sliders en andere controllers alles kan animeren, het heeft een arm etc.
wel te vinden als je een search doet in max sectie naar camera rig.
ProlenBedankt! Zoiets is inderdaad erg handig en de output ziet er erg professioneel uit.
Ik keek net even onder 'scripts' op dit forum, en jawel, een scriptje voor een geavanceerde camera. Dom dat ik daar niet eerder had gekeken.
Maar het probleem met de overdekop slaande camera is nog niet verholpen.
In ieder geval al reuze bedankt!
PL