Krimble
Overige Software / 18 jaar geleden
Houdini reader WIP Hallo,

Vorig jaar ben ik voor de Eindhovense school begonnen aan een reader over Houdini. Hij is nog niet af en ik ga hem denk ik ook nooit af schrijven.........

Het zijn nu 31 pagina's over de fundamentals van Houdini, expressies en particles.

Misschien heeft iemand er wat aan, misschien niet. (btw. kan iemand dit in de tutorial sectie zetten, want daar hoort het thuis volgens mij, bedankt).

http://members.home.nl/jeroenderks/reader/
 Like
Volg
 Reageer
Nog 7 reacties weergeven
Rover87
Ik ga precies bijhouden wat en wanneer ik wat doe 😉 duidelijk :-p en aan de hand daarvan ga ik een NED tutorial maken zodat meerdere mensen het initiatief nemen om Houdini te proberen h-)

En een vraag voor Krimble, ik zoek voor volgend jaar september nog een stageplek. Als ik veel vooruit ga zou ik dan een kans maken? omdat ik lees dat u met Houdini werkt en ik me wil voorbereiden voor de VFS. Ik hoop echt dat ze een plek vrij hebben voor mij. (over een paar jaar)

Rogier
 17 jaar geleden
Krimble
rover87: Ik ga precies bijhouden wat en wanneer ik wat doe 😉 duidelijk :-p en aan de hand daarvan ga ik een NED tutorial maken zodat meerdere mensen het initiatief nemen om Houdini te proberen h-)

En een vraag voor Krimble, ik zoek voor volgend jaar september nog een stageplek. Als ik veel vooruit ga zou ik dan een kans maken? omdat ik lees dat u met Houdini werkt en ik me wil voorbereiden voor de VFS. Ik hoop echt dat ze een plek vrij hebben voor mij. (over een paar jaar)

Rogier



Hoi Rover87,

als ik je een tip mag geven, bedenk eerst wat voor een specialisatie je het leukst vind. Als je dat op een rijtje hebt, zoek dan de programma's die je daarvoor nodig hebt, en leer ze zo goed mogelijk. Houdini is ontzettend technisch, wordt o.a. gebruikt voor complexe dynamische systemen.

bijv. als je modeler wilt worden, dan heb je niet zo veel te zoeken in Houdini, het zelfde geldt voor bijv, texture artist. ( het is zonde om tijd weg te gooien, het gaat erom dat je zo goed mogelijk wordt in je specialisatie. Studio's zitten zelden te wachten op iemand die van alles een beetje weet. )

VFS levert zo nu en dan een aantal talenten aan de vfx wereld, dit zijn meestal model \ texture artists. Ik heb nog nooit een texhnical director showreel gezien waar Vancouver film school onderstond.

http://courses.bournemouth.ac.uk/3details.asp?programmeCode=BACVA
Bournemouth university daar in tegen heeft een ontzettend goede technical director studie, je krijgt projecten maar de technische kant belangrijker is dan de artistieke kant.
Een goede kennis van me zit daar nu in het 2e jaar, in het eerste jaar hadden ze een klein tussen projectje waarbij ze een surface moesten vullen met gras, bloemen, etc. etc. Nu kun je dat allemaal gaan modelen en zelf gaan positioneren, maar waar hun mee bezig gingen is een MEL-script dat de objecten dupliceerd en verspreid over de surface. Je kan dit op verschillende manieren oplossen, denk bijv. aan mayaPaint effects waarbij je bijv. met kleuren aan kan geven waar de bloemen en waar het gras moet komen te staan.

Bedenk wel wiskunde en met name algebra is een vereiste.

Dit soort dingen en dan nog veeeeeeeel complexer wordt ook gedaan in Houdini. Houdini is ontzettend sterk in dynamics, particles, fluids, cloth, etc.


Het is aan jou om te kiezen ofdat je meer in een artistieke of een technische loopbaan ziet.

Over die stageplek, op m'n werk doe ik niks met Houdini, ik ben met Houdini begonnen omdat ik me op school verveelde. In overleg met de leraar mocht ik in de animatie les met Houini klooien als ik er een reader over zou schrijven.
Waar zit je nu op school ?
 17 jaar geleden
Rover87
Bedankt voor je goede reactie, ik denk dat ik mezelf eens ga afvragen welke kant ik op wil h-) Er is ook zo veel keus. Special Effects vind ik altijd wel vet, maar dat is eingelijk ook weer zo uitgebrijd. Ik ga het eens onderzoeken.

Ik ben alleen bang dat ik met houdini later niet echt een baan kan krijgen, omdat het niet echt bekend is, ik zou dan wss veel in het buitenland zijn. Dit moet ik nog eens nagaan.

Lastig allemaal, wat zou ik eerst het beste proberen? maya, max of XSI. XSI vind ik zelf persoonlijk heel handig om in te werken, maar met maya is meer mogelijk. 🤓 Blijft lastig

Ik zoek het uit, bedankt voor je reply h-)

Rogier
 17 jaar geleden
Mrgoodbyte
Rogier, het ligt er maar precies aan waar je in wil gaan zitten. Er is zeker vraag naar Houdini mensen, zoals Krimble al schreef, voornamelijk in het dynamics wereldje. Daarin is het heel erg bekend en zoals je zelf al bedacht, in het buitenland.

Krimble, ik ben zelf naar de VFS gegaan een 5 jaar geleden en dit is eigenlijk meer een kunstzinnige opleiding dan de technischere Bournemouth. Natuurlijk hebben we toen gewerkt met MEL, Painteffects en particles en een aantal mensen van de klassen destijds hebben daar ook hun werk van gemaakt. Dus de TD-reels van de VFS bestaan degelijk. Het was maar net waarvoor je koos.

-Ronald
 17 jaar geleden
Krimble
mrgoodbyte:

owkee, dat dacht ik al. Ik ging puur af op de vfs-reels die in de header van cgtalk verschijnen. Dit zijn 9 van de 10x model\texture reels.

Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat je voor het artistieke bij vfs moet zijn en voor de technische zaken in Bournemouth.

Over Gnomon, 3dbuzz en Daveschool en de kunstacademisch met animatie programma niet te spreken....
 17 jaar geleden