3ddyHe ryu
Het is een goed begin, maar let een beetje op geschiedenis. Vroeger kon men nauwlijk een plat plafond maken, het zou historisch verantwoord zijn als je deze dus Gotisch of Romaans maakt. De deuren zijn erg klein, ookal waren de mensen vroeger kleiner, ze hadden wel grote deuren hadden. De raampjes mogen dan wel weer kleiner.
Ik ga ff lunchen brb
Surudoi_ryuHehe eetsmakelijk :P
Ik ga zo ook aan de lunch nog 15min's.
Plafond heb je gelijk over die vond ikzelf ook al niet zo mooi eruit zien.
En wat de deuren betreft heb je wel gelijk die tralies zijn nogal erg groot 😄
Ik zal eens kijken of ik het tussen nu en volgende week kan veranderen 😊)
Heb je misschien een voorbeeld wat voor een plafond je in gedachten had ?
Surudoi_ryuThnx voor het adviesik ben niet echt goed met 3D nog, ik vind dit al super van mezelf :P
ik ga kijken wat ik kan doen en hoe ik het moet doen 😊
Enige tutorial links of uitleg zou ik geweldig vinden :P thnx in advance.👍
Mastonehey ryu,
-Ik zou behalve het plafond ook de deuren rond (aan de bovenkant:-p)maken.
-misschien de vloer wat smeriger maken met hier en daar een waterplas, probeer ook de vloer wat hobbelig te laten lopen.
-misschien rechts op de voorgrond een eetbak met een biefstuk erin en het liefst nog een rotweiller ernaast.
-ik zou de gehele scene wat donkerder maken, zo donker dat je het einde niet ziet of schimmig ziet(misschien wat fog) en dan op tussen elke twee deuren een wandkaars(met hierin een pointlight om zo toch wat meer licht erin te brengen of een kroonluchter aan het plafond(zo een ronde).
en tot slot zou ik dat roze weglaten of in ieder geval een heel stuk minder .
het ziet er goed uit hoor en zo slecht ziet je 3d werk er echt niet uit, wat je misschien wat ontbreekt in modeling vul je goed aan met je texturen en gevoel voor belichting(al is het wat te licht:-p)
ga zo door
Surudoi_ryu@Mastone
Haha hey bedankt. De lampen zitten er al in tussen de deuren die zijn al gemoddeld en geanimeerd ^^
Ook is het plafond al wat ronder ik denk dat je wel gelijk hebt met wat de deuren betreft die een ronding geven erbovenop. ik ga dat eens proberen in het weekend.
Iets donkerder kan wel maar het moet niet te donker worden (het word een animatie)
Die voerbakken is wel een leuk idee 😄 er komen goblin's in namelijk en dat zijn al van die smerige ventjes 😄
Dat "roze" zijn bloedspatten maar die mogen inderdaad wel wat minder worden ze overheersen zo een beetje heel erg.
En wat de vloer betreft heb je ook gelijk ik had al wat losliggende stenen gemaakt maar daardoor werd het een beetje lelijk ik ga je idee meenemen om het wat hobbeliger te maken en zoals je ook al zei wat water plassen erin is ook niet verkeerd. ^-^
Binnenkort zal er een update zijn 😄 ook omdat deze hal niet het enigste is maar er komt nog een kamer na met een troon 😄 die ik al geschetst heb en voor 30% klaar is 😄
Bedankt voor je kritiek hier doe ik zeker wat mee 👍
Mastone ik dacht dat het roze een klimop was, maar als je bloed wil maken zou ik het ten eerste wat roder maken(bijna paars) en bijvoorbeeld bij de eerste deur een soort veeg bloed maken alsof iemand is meegesleurd en zich heeft proberen vast te houden aan de muren, ik zou een wat dikkere en bredere bloedveeg op de vloer doen of een paar grote bloedvlekken, die helemaal tot het einde om de hoek doorloopt.
Ik zou de lampen iets hoger doen en een stuk groter maken desnoods minder lampen anders is die muur zo kaal als dit niet het gewenste resultaat opleverd zou ik toch voor de plafondlamp misschien zo een lantaarn kiezen en daarvan twee stuks verdelen over de gang zorg er hierbij dan voor dat de lampen maar net hoger dan de deur hangen en het boven de lamp een stuk donkerder is en onder de lamp een beetje foggy licht.
Ik zou de scene ook al ga je animeren toch donkerder maken om zo een goede creepy setting te geven, als je bezorgd bent dat de "held"die door de gang heen gaat rennen om de prinses te redden niet goed te zien is maak dan een fakkel.
Je moet namelijk niet teveel willen laten zien alleen maar laten zien wat nodig is hoelang je er ook aan gewerkt hebt
nog even een ding ; zorg dat de deuren naar binnen opengaan anders schoppen de gevangenen de deur zelf wel open of je moet die rotweiller modelen en zo een goede reden hebben om de gevangenen niet zelf te laten ontsnappen en het is een goede reden om de bloedvlekken enig bestaansrecht te geven
succes
Surudoi_ryuIk wil der graag wat fog in zetten om het wat beter te laten lijken is het mogelijk om zeg maar op de grond een beetje mist te doen op een makkelijke manier ? of moet dat met particle's ?
En hoe kan ik het best die fog instellen omdat het er niet uitziet als ik het erin wil zetten d.m.v. Envoirment (knopje 8):-p
Iemand die me ermee kan helpen om een mooie fog te creƫren ?