KoktailGelijk een vraagje:
Hoe kan ik een achtergrond instellen (de gebouwen door het raam)
Ik heb dit nu gedaan door een bend box met "vraylight material"...
3ddyik weet niet hoe het met Vray is, maar in 3dsmax opzich kun je in "Environment" een achtergrondplaatje gebruiken.
3ddyHet licht is wel errug felB-)
Koktailjah idd. maar de sterkte is echt maar 6, 9 en 1....
Nog een idee hoe het kan komen toevallig?
3ddyIk gebruik geen Vray... dus sorry...
Koktailhaha shiitt 😄
Vray is voor mietjes eigelijk.. toch? 🤓
PixelstudioAhhh hmmz je kunt wat proberen, los van je scene afmaken ofc 😊
Als eerste is je licht te fel, daardoor lijkt alles bij het raam "geburned"
Daarnaast is er nog wat noise zichtbaar.
Als eerste de noise.
Dit hangt een beetje af van je instellingen maar je kunt proberen je (rQMC sampl)QCM thr. op 0.005 of 0.001 te zetten, renderd wel uber langzamer.
Dan je licht.
ik neem aan dat je een vraylight gebruik achter je raam??
Dan staat die nu te hoog.
Als je die lager zet zal je licht natuurlijk ook afnemen. en het geheel te doker worden...
Als je realistisch licht wilt, dan is het werken in gamma corrected space wel aan te bevelen.
In preferences van max > gamma aan zetten en alles op 2.2
Je zult zien dat je nu met veeel minder licht kunt werken.
Verder heb je een aantal opties in je colormapping> probeer eens reinhard. daarmee kun je ook nog een burnvalue instellen.
Maar goed een hoop blabla, het zal helpen als je jou render en scene setup liet zien. dan kunnen we zien wat je kan verbeteren.
oh jah, je bank zweeft 😊 en vray is niet voor mietjes hehehe
Grt
Martijn
Pixelstudio
PixelstudioHmm voorstel :
Image sampler Adaptive QMC
1/4 voor test 2/5 of 3/6 voor final
aliasing gebruik ik vaak catmull-rom
Firstbounch QMC sampler
Tweede lightcash > 500 voor test final 1000 of 2000 ofzo.
rQMC sampler :
Adaptive amount op 1
Noise op 0.01 voor test 0.005 of 0.001 voor final
Deze methode is wel relatief langzaam, maar qua qualiteit wel mooi.
Je plaatjes is nu nog wel ergug donker. heb je gamma correctie aan?