Agilers
Werk in wording / 21 jaar geleden
Stil leven: Icegate Ik heb mij bij dit stil leven laten inspireren door Diablo 2 van blizzard entertaiment
http://www.home.zonnet.nl/pim_beesel/Images/3Dmax/Icegate.jpg
 Like
Volg
 Reageer
Nog 2 reacties weergeven
3ddy
ik vond het opzich wel redelijk... maar...

het ijs lijkt verdacht veel op het ijs wat je kon downloaden bij cgtalk via visualboo. Niet dat ik je meteen ga beschuldigen van jatten, maar het valt me op 😄. Daarbij is de vlag, of "herkenningspunt" flink gejat van warcraft III, hetzelfde hierbij, het valt me gewoon op. No hard feelings. Uiteraard is het een goed begin om verder mee te gaan.

De belichting is een beetje jammer. Aangezien een kleine tint blauw veel doet als het koud is, heb je zo te zien alleen maar wit licht gebruikt. Als je dat verandert zul je al gauw het gevoel krijgen dat het koud is.

ijs is zeer moeilijk om te maken. Veelal omdat het doorzichtig is met daarin materie en een bepaalde refractie. Hier heb ik een aantal refractie indexen, waar je eventueel mee kunt gaan testen:

lucht = 1.00
ijs = 1.30
water = 1.33
glas = 1.6

En wat corny al zei, de rare stekels... Corny dat zijn volgens mij ijskristallen. Die groeien net zo hard als slakken kruipen.

Veel succes ermee!
 21 jaar geleden
Agilers
Nou het ijs heb ik daadwerkelijk van visualboo ge"Jat" maar bewerkt tot mijn eigen materiaal
Die vlaggen standaard heb ik wel zelf verzonnen nu je het zegt zie ik de overeenkomst met warcraft III wel. (nooit bij stil gestaan en ik had dat spel toen nog niet ....ach ja) in het lich zit blauw maar allemaal heel minemaal.

Over die stekels...ja uh...als je er slakken in ziet vindt ik dat knap hehehe
maar het moesten ijskristallen voor stellen... normaal ben ik niet zo'n kei in omgevingen maken...dus dit was een soort van uitdaging van mij.

 21 jaar geleden
Corny
Voor wat betreft shaders jatten, wat mij betreft zijn ze ervoor, maar het moet wel tot iets leiden wat overtuiging heeft. Ik denk dat het zou helpen om de voorgrond duidelijker te modelen en wat meer te werken met ambient (rest) licht, om van die zwarte plekken af te komen, dan wordt het geheel waarschijnlijk wat leesbaarder. Wat betreft die vlag; ik heb er geen probleem mee dat ie een beetje lijkt op een warcraft vlag, maar ik kan slecht zien wat er bovenop zit en waar de staak nu exact zit.Als er meer diepte contrast zou zijn zou dat wellicht wat duidelijker zijn. (ik bedoel hiermee dat dat wat vooraan is meer contrast heeft als wat verder weg is.)
 21 jaar geleden
Sui
Ik denk dat als je een wat minder "onrustig" camera standpunt zou nemen, en wat meer met licht zou doen, er dan al een veel spannender beeld ontstaat. (Vind het nu een beetje saai en onsamenhagend) Ik weet niet in welk pakket je het hebt gemaakt, maar het lijkt alsof alles met 1 omni-light wordt verlicht. Probeer bepaalde gedeeltes uit te lichten die jij belangrijk vindt, en andere gedeeltes mogen best wat donkerder/meer schaduw krijgen, want daar gebeurt niks/is niks te zien. Dat je een shader "gejat" hebt, (Volgens mij heet dat nog steeds gewoon downloaden) vind ik totaal niet belangrijk. Daar zijn ze voor. Nog 1 puntje, probeer de sneeuw die nu omhooggestuwd is door het zwaard, ook echt onderdeel uit te maken van het grondvlak. Want het is nu echt een losstaand opject (Ik dacht eerst dat er een witte beer had zitten scheiten) Maar ga door, ik vind hem nog niet af, maar je kunt er nog genoeg aan doen om er wat moois van te maken.
 21 jaar geleden
Ivo-D
..het is niet erg ,gemaakte materials te gebruiken, als je maarweet hoe ze inmekaar zitten, en dus zelf opzich oo kwel kan makern..
 21 jaar geleden