polycount: Ik heb het natuurlijk over Normal maps uiteraard jongeman.
Je hebt grotendeels gelijk.
Als je toch het omzet naar een Normal map, dan is het naar mijn idee bij een vorige vraag van je (noise?) niet moeilijk om deze noise later toe te passen in Photoshop. Zorg wel dat je normalmap in tangent space is. Kleine details als knopjes, ledertextuur in stof, naadjes, en dergelijke zijn sneller in Photoshop toe te voegen dan in een alles op detail te modelleren. Zorg wel voor een goede texturecoordinaten op het lowres model trouwens.
Polycount is niet zo'n issue , het gaat tenslotte om de normal map.
De normal map Moet rondom het silhouette van de high res passen.
Kom je tekort en de low res past niet rondom de highres dan ben je vaak genoodzaakt om extra polygonen toe te voegen rondom de High-res.😊
No worries , de normal moet gewoon goed eruit zien , dat is voor de modeller gewoon een prioriteit.
Normalmap moet er inderdaad goed uit zien, maar houd rekening met de hoeveelheid pixels die je maximaal kwijt kunt op je lowresmodel. Je kunt wel zoveel detail willen, maar het moet dan wel in een texture van 1024 of 2048 passen.
Efficient zijn in High res modelling , clean meshes , quad helpt zeer zeker.
Je normalen worden omgezet naar pixels. Efficientie in een Highres model is alleen handig om het zelf nog te overzien. De normalmap kijkt niet nauw op cleane meshes. Tenzij het deformaties geeft in de normalen.
Het zijn maar een paar tips.