Voor een challenge op een andere site heb ik het plaatje wat hieronder staat gemaakt. De "opdracht" was om een ruine te maken en alhoewel ik het graag wat meer had willen tweaken e.d. had ik helaas geen tijd meer, aangezien vandaag de laatste dag was.
Ik post zo ook nog even het plaatje waarop mijn afbeelding gebaseerd is.
Vind de ruines best goed gelukt, misschien zouden nog wat op kringellende rook van kleine brandjes, een wat meer duistere lucht/achtergrond het geheel wat meer "omnious" maken. Maar die brandjes zal wel niet helemaal correct zijn in de setting, aangezien t zo te zien al een eeuw er zo bij staat. Maar leuk om je bron-foto erbij te laten zien, hoe lang ben je er eigenlijk mee bezig geweest?
Een paar weken in de avonden het meeste werk zat in the texturing en de fluids en natuurlijk de testrenders. Ik weet alleen wel dat ik de volgende keer alles in lagen uitrender zodat ik in photoshop een beetje colorcorrection kan doen, zonder weer opnieuw te hoeven renderen(+/-3 uur rendertijd). Weer een les geleerd:-p
wel heel veel bruin aan de gebouwen.zou meer grijs verwachten, van al het betton, en zwart/ donker grijze wolken van brandend isolatie, motor olie en andere kunststoffen.
voor dit soort dingen is gebruik van matte painting technieken ideal, zeker de moeite om eens naar te kijken., geometry , projection mappings etc.
Leuke opdracht, het eerste wat mij direct opvalt is de gebrekkige compositie, die zou je kunnen uitwerken. Daarnaast is het kleurgebruik ook niet denderend, de oude gebouwen op de achtergrond zien er desondanks goed uit. Zoals ivo-D zei over de matte painting technieken, dat zou inderdaad een ideale techniek zijn voor dergelijke challenges. Het idee is leuk, maar het mist nog het 1 en ander.