Niwre
Autodesk Maya / 17 jaar geleden
Woonkamer renders Aloha!

Zeg, ik wil graag eens zo'n hele mooie strakke realistische woonkamer met meubellen en alles er op en er aan gaan modellen en renderen. Natuurlijk probeer ik het zo realistisch mogelijk te maken en dan stuit ik op wat aandachtspunten:

- render je zoiets voldoende realistisch in maya of moet je het met maxwell render of iets dergelijks doen
(of volstaan goed geplaatse belichting met hoge shadowrays in Mental Ray render?).
- redelijk lowpoly met beavel randjes is opzich voldoende om het realistisch te doen lijken (m.u.v. organische vormen)?
- gebruik je een daglicht instelling (die je kan aanvinken bij je MR settings)?

Wellicht ietwat vaag, maar belangrijkste vraag is de render kwestie, als iemand iets weet, THANKS!

 Like
Volg
 Reageer
Chucky
Geen probleem om die in Mental Ray te renderen. Je kunt heel goed de physical sky and sun gebruiken. Wanneer je een ruimte hebt met niet al te veel ramen is het misschien nodig om ook nog area lights in de ramen te zetten.
Vooral objecten voor in de render hebben wel vrij veel detail nodig om goed realistisch te worden.

Succes.
 17 jaar geleden
Niwre
Dank je wel Chucky! Dat is wel handige info! Zie dat jij erg ervaren bent in het maken en renderen van dat soort werk. Het gaat ook om een klus tbv mijn werk dus wil het zo goed mogelijk aanpakken, dank voor je tips!
 17 jaar geleden