Maarten
Autodesk Maya / 16 jaar geleden
Mel Script; automatische selectie van opéénvolgende / genummerde objecten Goedemorgen 3dr's 😊

Zit nu al een dag te zoeken naar een oplossing voor het volgende probleem...maar kom er niet uit...daar komt ie:

Ben bezig met een tribune shot waarbij 125 mensen een bordje omhoog tillen in een soort van wave beweging, en al deze bordjes vormen dan een tekst. (bordjes worden im Maya gemaakt en vervolgens in AFX eroveheen gepalkt)

Om alles bordjes een beejte random te laten bewegen heb ik het volgende script: gemaakt, zodat ik snel maximale rotatie en snelheid van de noise kan aanpassen als de klant dit wil:


$B = center.snelheid;
$A = center.uitslag;

bord_mid_1.rotateY = noise(time*$B + 110 ) * $A;
bord_mid_1.rotateZ = (noise(time*$B + 15610 ) * $A) * -1;


Probleem is nu dat ik voor elke bordje (bord_001 t/m bord_125) een apart stukje mel script in moet voeren...zoals hieronder:


// 1 - 10 //

bord_mid_1.rotateY = noise(time*$B + 110 ) * $A;
bord_mid_1.rotateZ = (noise(time*$B + 15610 ) * $A) * -1;

bord_mid_2.rotateY = noise(time*$B + 1140 ) * $A;
bord_mid_2.rotateZ = (noise(time*$B + 154610 ) * $A) * -1;

bord_mid_3.rotateY = noise(time*$B + 115640 ) * $A;
bord_mid_3.rotateZ = (noise(time*$B + 165410 ) * $A) * -1;

bord_mid_4.rotateY = noise(time*$B + 11540 ) * $A;
bord_mid_4.rotateZ = (noise(time*$B + 156410 ) * $A) * -1;

bord_mid_5.rotateY = noise(time*$B + 11540 ) * $A;
bord_mid_5.rotateZ = (noise(time*$B + 123110 ) * $A) * -1;

etc...etc...


Weet iemand hoe ik kan aangeven dat het script geldt voor een bepaalde range objecten? (dus 1 t/m 125)

En hoe zorg ik er dan voor dat ze wel nog onderling een verschillende time offset hebben? zodat de noise niet overal het zelfde is (ik heb nu bij elk bordje met de hand een willekeurig waarde aan de time toegevoegd om te zorgen dat ze niet dezelfde noise op de rotatie hebben)

Ik hoop dat het allemaal mogelijk is wat ik vraag 😊 maar in ieder geval alvast bedankt voor de moeite van het lezen! B-)

Groet,
Maarten
 Like
Volg
 Reageer
Nog 2 reacties weergeven
3ddy
Okee, succes!
 16 jaar geleden
Galactor88
Op zich niet moeilijk.
Moet het een script worden of een expression?

Pepijn
 16 jaar geleden
3ddy
He Pepijn, alles goed?
 16 jaar geleden
Galactor88
Das lang geleden he!. Ja alles gaat goed!

Werk nog steeds bij Guerrilla-Games als tech-artist. Heb je nog wat meegekregen over Killzone de laatste tijd?
Ik kom trouwens nog vrij regelmatig "niet-ingeloged" op je website, en als ik dan keer kan helpen zoals nu dan doe ik dat natuurlijk graag.

Waar houd jij je naast 3dhype zoal mee bezig tegenwoordig?

Groeten Pepijn
 16 jaar geleden
3ddy
Ben aan het werk bij re-lion en sinds kort geef ik les op de Hogeschool Enschede in Maya en Quest3D
 16 jaar geleden