3ddyin 3dsmax werkt het als volgt:
Je maakt een selectie. Je kunt dan door de selectie als een array (selectionset[1],selectionset[2],selectionset[3],etc...) Dat moet volgens mij ook werken in Maya.
MaartenThanx 3ddy,
Ben nu weer een stukje verder opweg 😊 Heb ook het volgende script gevonden, wa nog wel moet worden aangepast voor wat ik precie snodig heb, maar het idee is volgens mij hetzelfde;
{
// declare an array called $nodes. Call ls to list
// the nodes in the scene
$meshes = `ls -type "mesh"`;
// loop through each mesh
for( $mesh in $meshes ) {
// print the mesh name
print( $node +"\n" );
}
}
Zodra het script af is zal ik het hier ook wel even plaatsen, mochten mensen ooit nog hetzelfde probleem hebben scheelt dat ze in ieder geval weer een berg werk 😊
Galactor88Op zich niet moeilijk.
Moet het een script worden of een expression?
Pepijn
Galactor88Das lang geleden he!. Ja alles gaat goed!
Werk nog steeds bij Guerrilla-Games als tech-artist. Heb je nog wat meegekregen over Killzone de laatste tijd?
Ik kom trouwens nog vrij regelmatig "niet-ingeloged" op je website, en als ik dan keer kan helpen zoals nu dan doe ik dat natuurlijk graag.
Waar houd jij je naast 3dhype zoal mee bezig tegenwoordig?
Groeten Pepijn
3ddyBen aan het werk bij re-lion en sinds kort geef ik les op de Hogeschool Enschede in Maya en Quest3D