Yeroeni
Autodesk 3D Studio Max / 16 jaar geleden
langzame horizotale beweging geeft schokkend effect Ik maak een langzame horzizontale beweging met een camera over een foto.
Echter bij renderen via default scanline renderer gaat het object erg trillen. (25 fps).

Mijn doel: 25 fps output. die ik zowel voor internet als dvd kan gebruiken.


Ik heb de volgende stappen al ondernomen:

1.framerate 30 fps - lost dit probleem op (echter mijn doel is 25 fps output)
2.render to fields.. - (werkt schijnbaar wel bij beeldbuis schermen)
3.motion blur - niet het gewenste resultaat
4.mental ray renderer - geeftt qua beweging een smoother effect maaar de foto ging interfereren.

Mijn gevoel zegt dat ik de oplossing kan verkrijgen door de settings van mental ray juist in te stellen.
Echter welke settings?
Het is nogal tijd rovend om dit steeds weer te renderen..

Heeft iemand hier meer ervaring mee?

 Like
Volg
 Reageer
Code
Een gooi:

Je foto eerst uitrenderen op 25 fps mbv premiere ozfo gedurende de tijd die je nodig hebt en dan in max laden? = een filmpje maken van je foto.

Ken het probleem wel. Lang geleden ook eens gehad, maar dat had volgens mij niks te doen met MR.

Laat het even weten als je het opgelost hebt.

Succes👍
 16 jaar geleden
3ddy

You may have run into the dreaded horizontal flicker. It's like those juddery pans in the movie theatre, say, in that Stella Artois WWII spot that's making the rounds.

Aside from avoiding the move, drastically changing its speed or adding distracting visual elements, the only thing that can be done about it (based on my experience) is to render in (ugh) fields.

It's always there, just more noticeable with vertical edges moving in a straight horizontal path.

Someone prove me wrong ...
SR


Bron: http://forums.creativecow.net/archivethread/2/635074
 16 jaar geleden
Corny
is het niet gewoon de flicker die je krijgt doordat de texture van de foto compressie heeft (minimap bijv)?
Probeer eens een andere compressieinstelling voor je texture zou ik zeggen.
 16 jaar geleden
Red
Als ik je goed begrijp is dit gewoon de aard van het beestje en kan je er met 25fps niet omheen zonder consessies te doen.

Minder snelheid, meer motionblur. Oh, en kleinere monitor 😄
 16 jaar geleden