Wij zijn een heel vervelend probleem tegengekomen in Maya 2010. Er lijkt een bug te zijn met bepaalde hardware samen met batch renderen en commandline renderen.
Het renderen in de viewport van een scene gaat prima, maar zodra deze als batch of commandline wordt gestart, dan klapt hij er bijna altijd uit op een gek geheugen probleem.
Hij laadt de scene in, het geheugen begint op een normale manier op te lopen. Op een gegeven moment schiet het geheugen in een split second naar een hoge waarde (12GB bijv) en meteen daarna weer terug naar de normale waarde.
Even later gebeurt hetzelfde, maar dan bijv naar 15 GB en weer terug naar een normale waarde. Tot het zo hoog is dat hij niet genoeg geheugen heeft en eruit klapt.
Ik kwam 1 ander tegen met hetzelfde probleem:
http://area.autodesk.com/forum/autodesk-maya/installation---hardware---os/critical-bug-hyper-threading--out-of-memory-on-batch-render/Hij beschrijft het erg goed met een plaatje van de task manager erbij.
Op al onze machines gaat dit fout, behalve op de oudste machine. Dit is een dual ADM en de rest zijn allemaal dual xeon quad cores (verschillende configuraties en sockets).
Ze draaien allen op XP 64 bit.
Wij kunnen onze renderfarm op deze manier niet gebruiken in Maya 2010 en moeten daarvoor terug naar 2009 (daarin renderen dezelfde scenes prima).
Zou heel fijn zijn als hiervoor een oplossing is.