Thefirstfloor
Autodesk Maya / 16 jaar geleden
Hoe? Modelleer dingetjes die ik niet vinden kan Van oorsprong een maxer, maar nu bezig in maya omdat de pipeline van Sony nu eenmaal zo werkt. Ben benieuwd naar een aantal functionaliteiten in maya die ik nog niet heb kunnen vinden of natuurlijk nog niet goed genoeg begrijp.
Hopelijk kan iemand me wat tips geven, dat scheelt me veel google tijd.

- Remove isolated vertexes.
Als ik een edge loop delete, blijven de vertexen achter. Max en c4d hebben hier een functie voor. In maya nog niet gevonden (wel mesh cleanup maar die deed niet wat ik wilde)

- Verschalen van een edge loop.
Of eerder verschuiven eigenlijk, ik wil binnen het vlak de edge loop verschuiven (poly modeling). Offset edgeloop maakte er 2 aan, het liefst verschuif ik degene die ik wil.
Kan dat?

- 2.5 D snapping
Nog niet gevonden

 Like
Volg
 Reageer
Nog 4 reacties weergeven
Thefirstfloor
True, ieder programma z'n dingen.
Ben nu dus ook koning FBX en OBJ aant worden tussen Max, Maya & Cinema om overal de handige dingen te kunnen gebruiken die ik weet.. 😊

Thnx voor de antwoorden..
 16 jaar geleden
Thefirstfloor
Nog een dingetje..

Grootte van mn gizmo is behoorlijk klein, lastig met edge extrude om daadwerkelijk het pijltje te selecteren ipv scale bijvoorbeeld... Kan je dat instellen ergens ?

Thnx
 16 jaar geleden
3ddy
Probeer met + en - 😉
 16 jaar geleden
Thefirstfloor
👍

Zo heb ikm per ongeluk ook kleiner gemaakt denk ik.. haha..

thnx

 16 jaar geleden
Ivo-D
Jur lekker aan het stoeien ... Ook op Maya overgestapt hier.. [:] Uit noodzaak natuurlijk,.. Sommige dingen zijn wat wennen, hoe vaak ik wel niet per ongeluk wat Key (s) of Gizmo weg is (Caps..) heerlijk:P
 16 jaar geleden