over de blend map en grote van de texture.. daarop is het antwoord photoshop.
gewoon je texture openen, canvas grote 4 of 5 keer zo groot maken, het deel kopieren. en in een nieuwe laag wat random van je texture over je geplakte texture heen stempelen en dat contrast net iets anders zetten. en je seems weg stempelen en je hebt je texture.
je kan die model gewoon met de sphere uvw , uvén en dan unwrappen. blend map maak je dan gewoon in photoshop. zwart wit uiteraard
het is steen dus kan gewoon in elkaar overlopen , gewoon een leuke brush pakken.
heel simpel toch ? brushes genoeg in photoshop waarmee je super goeie blend maps kane maken.
een leuk effects is ook bv.
je texture 2 keer opslaan.. de ne net iets lichter maken als de ander, of net andere kleur, en wat meer contrast.
dan ook een grijs waarde afbeelding van je zelfde texture maken, daarvan het contrast opkrikken zodat je heel veel wit en zwarte stukken krijgt.. en zo die 2 blenden 😄
het is steen dus kan gewoon in elkaar overlopen , gewoon een leuke brush pakken.
heel simpel toch ? brushes genoeg in photoshop waarmee je super goeie blend maps kane maken.
Ik heb hier nog maar weer eens mee zitten rommelen, maar ik zie echt niet hoe het simpel te doen is hoor...sorry. Welke brush gebruik je hiervoor bijvoorbeeld?
een leuk effects is ook bv.
je texture 2 keer opslaan.. de ne net iets lichter maken als de ander, of net andere kleur, en wat meer contrast.
dan ook een grijs waarde afbeelding van je zelfde texture maken, daarvan het contrast opkrikken zodat je heel veel wit en zwarte stukken krijgt.. en zo die 2 blenden 😄
Wow dit werkt inderdaad erg leuk! Die ga ik zeker vaker toepassen. Bedankt 😊
ik beschik, even niet over de luxe van xtra tijd, maar het is simpel geloof me.. attendeer me er binnekort over msn maar op, dan zal ik ff een voorbeeldje maken,
wel jammer dat je hem nu al in de gallerie gezet hebt, aangezien er nog zoveel beter kan eigenlijk. nu je wat crits hebt gehad