Like
Volg
Vrienden van 3dhype:

For Sale

Idee was om een realistisch interieur te maken met een vooral goeie sfeer. Voor mij was het ook een test om te kijken hoe ver ik met vray kon gaan, heb dus ook wel het een en ander ervan geleerd tijdens het proces.
Het is een appartement die te koop is gezet...en verder staan er nog wat spullen die achter gelaten zijn door de laatste bewoners.
Het is in max gemaakt met de vray plugin...en naderhand nog bewerkt en color corrected in photoshop.
20 jaar geleden geplaatst 2005. 0 Likes 6398 Views  Reacties
 Deel
 Pin
 Tweet
 Deel
 Reacties
3ddy
Durft hier niemand op te reageren?

Sprakeloos ?-)
 20 jaar geleden
Arthur
Hi Sebastiaan,

Erg mooie plaatje!! Vraagje.... hoeveel GI bounces heb je gebruikt en hoelang was de rendertijd en op wat voor machine? Ik ben zelf ook aan het experimenteren met wat GI voor intrieuren maar moet nog een goede balans vinden tussen rendertijd en kwaliteit. Ik gebruik Lightwave.

Keep it up!!

Cheers,

Arthur
 20 jaar geleden
Japie
He Sebastiaan,

Supermooie plaat, kwam hem volgens mij laatst al van je tegen op een ander forum, kweet niet meer welke klopt dat?
Alleen zou ik de radiator aan de linkerzijde iets aanpassen die vind ik wat minder ten opzichte van de rest, het is maar een kleinigheidje want ik vind het een topplaat.

Misschien wanneer je een keertje tijd over hebt een tutorial van maken zou top zijn?

Groeten!
 20 jaar geleden
Mrgoodbyte
Durft hier niemand op te reageren?

Jij blijkbaar dus wel. 😊

Sebastiaan, mooie plaat, hoor! Ik zou alleen wel meer ambient occlusion verwachten over het algemeen in de voorste kamer. Dat zou ook de compositie beter helpen om het oog te leiden naar de achterste kamer en daardoor de diepte in de plaat vergroten. Het lijkt erop dat de zwarte plek onder de radiator een beetje te zwart is, en de foto backdrop te licht is. Bovendien als je een foto zou nemen van een soortgelijke situatie zou de lens een veel waziger beeld geven dan nu het geval is. Ook zou je lightwrap verwachten rondom de deurpost.
Ook de 2 "spec hits" c.q. reflecties van de ramen op de vloer doen mij erg vreemd aan, ik denk dat er een beetje rood bij zou moeten en de vorm van de linker is vrij anders dan de rechter. Ze zien er ook vrij uniform uit.
Ook de motivatie voor de spec hit op de muur rechts en de tafel is mij bijster. Wellicht kun je om het plaatje interessanter te maken de deur iets open zetten en de telefoon van de haak afhalen.
En als overall comment, het ziet er vrij cg uit, alles is zo recht.
Voor de rest, goeie plaat!

-Ronald
 20 jaar geleden
3ddy
In mental ray kun je ambient occlusion gebruiken. Je kunt het ook op verschillende manieren simuleren, maar hier heb je een link:

http://everflow.com/support/tutorials/AO/Everflow_AmbientOcclusion1.html

Ambient Occlusion, voor mensen die het willen weten, is een andere manier van het berekenen van schaduwen. Het is een stuk sneller dan GI (Global Illumination) en geeft een realistischer uiterlijk dan GI. GI heeft op de schaduwplekken een te donkere kleur. AO heeft dit wat minder. AO werd al een tijd gebruikt in Renderman. Meer weet ik er niet zo over. Als iemand meer weet, laat je gaan! 👍
 20 jaar geleden
Arthur
Ik ben het er niet mee eens dat Ambient Occlusion beter of mooier is dan GI...... In fact.... het is zelfs helemaal geen GI! Het is een slimme truuk om GI te simuleren. Het is een stuk sneller dan GI en het ziet er al snel goed uit. Maar GI blijft het meest realistische maar heeft veel hogere render tijden. Ik ben er in ieder geval erg blij mee! 😉
Ambient Occlusion neemt in ieder geval niet een lightsource in beschouwing tijdens zijn berekeningen... De schaduwen die gegenereerd worden zijn derhalve overal hetzelfde....

Zie voor meer info:
http://www.cs.unc.edu/~coombe/research/ao/
en
http://www-viz.tamu.edu/students/bmoyer/617/ambocc/
en
http://www.informatik.hu-berlin.de/~goetsch/AmbOcc/

Cheers,

Arthur
 20 jaar geleden
Mrgoodbyte
Het is een slimme truuk om GI te simuleren.

Ambient Occlusion is het fenomeen, en er zijn verschillende manieren omdat te verkrijgen. een AO-shader, GI/FG, of gewoon een texture.

Cheers,
Ronald
 20 jaar geleden
Mrgoodbyte
Veel mensen die ik ken die in het vak zitten vinden dat gedeelte juist het toppunt van de plaat, het behang.

Alsjebelieft, probeer me niet te beledigen. Ik probeer je alleen te helpen.
Enfin, ik ben een beetje aan het spelen met je plaat. Hopelijk heb ik iets voor je aan het eind van de dag.

-Ronald
 20 jaar geleden
Sebastiaan
Veel mensen die ik ken die in het vak zitten vinden dat gedeelte juist het toppunt van de plaat, het behang.

Alsjebelieft, probeer me niet te beledigen. Ik probeer je alleen te helpen.
Enfin, ik ben een beetje aan het spelen met je plaat. Hopelijk heb ik iets voor je aan het eind van de dag.

-Ronald

Zo moet je het totaal niet opvatten hoor, mijn excuses. Ik sprong alleen een beetje in de verdediging voor je kritiek. No harm done.
Ben erg benieuwd wat je ervan maakt 👍

Sebastiaan.
 20 jaar geleden
Sebastiaan
Ja idd...zo heb je nog meer oog op de achterste kamer. Alleen heb ik gekozen dus voor wat lichter omdat ik toch wat detail wilde zien. Je kan alle kanten op zo zie je maar altijd.

Laat ik dit als de afsluitende reply gebruiken. Thanks allemaal nogmaals voor de replies.
Tot het volgende project!

Seb.
 20 jaar geleden
 Reageer
Meer van  Sebastiaan
Sneltoetsen
Vorige
Volgende
Sluiten
esc