Like
Volg
Vrienden van 3dhype:

Ice Palace

Gemaakt voor de februari challenge \Kou\
Alias Maya 5.0, Mental Ray, Apple Shake 3.5 draaiend op RedHat Linux 9
20 jaar geleden geplaatst 2005. 0 Likes 7166 Views  Reacties
 Deel
 Pin
 Tweet
 Deel
 Reacties
3ddy
He mrgoodbyte, je hebt wel gezien dat je de winnaar was? Gefeliciteerd!!!

Zou maar ff zeggen dat het een goede aanwinst is voor de galerij! Heb je zin om een klein idee te geven hoe je het in elkaar hebt gemaakt? Ik persoonlijk ben er nogal wel redelijk geinteresseerd in als je het met een composit proggie het in elkaar hebt gezet.
 20 jaar geleden
Mrgoodbyte
Dank je!
Een composite application is eigenlijk net zoiets als Photoshop, maar dan non-destructief, niet history based en heeft een tijdlijn. Met andere woorden de originele plaatjes zijn en blijven ongewijzigt. Zonder history is eigenlijk dat je op elk moment terug kan gaan naar een bewerking zonder dat je de undo functie moet gebruiken, en dus blijft de rest dat de daarna hebt gedaan gewoon intact.
Netzoals in 3D applicaties heb je objectbased en nodebased. Shake, het programma dat ik heb gebruikt. is node-based. Dus in feitte elke node die je ziet is een bewerking. Dat kan een kleur correctie zijn, gaussian blur, 2 plaatjes bij elkaar voegen ga maar door.
Sommige gedeeltes zijn vrij simpel, een paar kleur correcties en klaar (schaduwen van de toddler), sommigen zijn ingewikkelder (de gate bijvoorbeeld). Maar het leukste is, ik kan altijd terug gaan en iets er aan veranderen zonder dat mijn originele renders vanuit Mental Ray naar de knoppen gaan.
Hier is trouwens hetgeen dat uit de MR kwam:
http://student.vfs.com/~3d41ronald/icepalace/icePalace_precomp.jpg
Dit heb ik dus door Shake heen gedraait zonder de kleur correcties etc.
Zoals je ziet heb ik er een hoop aan geknutseld wat dus ook terug valt te lezen in de Shake tree:
http://student.vfs.com/~3d41ronald/icepalace/icePalace_ShakeTree.jpg
Waar het ook om draait bij compositing zijn de layers die je rendert, vooral of je voldoende types rendert die je dus afzonderlijk kan manipuleren:
http://student.vfs.com/~3d41ronald/icepalace/icePalace_layerBreakdown.jpg

Dus dit zijn eigenlijk de basics van compositing!

Cheers,

Ronald

 20 jaar geleden
Mmwizard
ik waardeer jou werkwijze wel, zou je misschien eens een keer een tut kunnen schrijven over je post handelingen. Als het kan in Fusion... (als het aan mij ligt, ik ben nog steeds pc minded)...😄 Thanx 2 u ben ik aan het over stappen van AE naar fusion... Enne 3ddy waar blijft het 2d forum.... misschien een id om dat binnen kort een keer op te starten, als je voldoende tijd hebt naast je verhuizing cq samenwoon actie...h-)
 20 jaar geleden
 Reageer
Meer van  Mrgoodbyte
Sneltoetsen
Vorige
Volgende
Sluiten
esc