Corny / Leuk je opmerking over de grafische look. Dit is vaak de insteek bij het maken van mijn impressies.
Met dit project ben ik al behoorlijk lang bezig. Ik denk dat dit ontwerp ondertussen wel 7 varianten heeft. Hierdoor steeds extra aandacht kunnen geven aan details.
Op dit moment ook bezig met de passage van dit plan, deze gaat er heel mooi uitzien. En dan is dit model rondom helemaal ingevoerd. Als het allemaal doorgaat gaan we er dan een animatie mee maken.
Overigens het witte huis rechtonder is dezelfde al de nachtopname in mijn protfolio.
Geluid is altijd een drama bij dit soort filmpjes. Ik kon het ook niet meer horen nadat deze animatie was gemonteerd.
Echt lopende mensen zou ik graag doen. Het is alleen zo dat dit natuurlijk ook weer extra tijd en dus geld kost. Op gegeven moment is het bijna onmogelijk om dit soort producties te maken met alle elementen die je tegenwoordig zou verwachten in dit soort films als je het alleen doet. Vaak is dan of het budged of de tijd te beperkt. Je komt dan al snel terecht bij een animatie/visualisatie bureau terecht waar meer mensen tegelijkertijd en met verschillende disiplines (animatie/geluid/modeleren) aan een productie kunnen werken.
Heb jij overigens een goed voorbeeld van een architectuur presentatie waarbij lopende/bewegende mensen op een mooie manier zij gebruikt?
Het is hier wat mij betreft duidelijk te zien dat het behoorlijk uitmaakt wat voor een budget er is voor een productie. Met bleu/green screen zijn mooie resultaten te halen maar zijn tergelijkkertijd weer duur. 3D mensen zij mij nog te houterig en zijn niet gedetailleerd genoeg. De mooiste voorbeelden vindt ik waar geen mensen in verwerkt zijn of subtiel gebruik (niet teveel op de voorgrond). Dit is jammergenoeg niet wat de tegenwoordige projectontwikkelaar wil. Hij wil vooral gezelligheid (mensen) in een impressie.
Tuurlijk maakt geld uit, dat is echter niet wat ik bedoel, zelfs een Spine3d streeft dat schetserige na. Wat ik bedoel is dat ik het jammer vindt dat er niet wat andere stromingen zijn in de mainstream of aparte look voor elk project.
Neem een bedrijf als Pixar bijvoorbeeld, ze maken echt briljant werk mooie animaties, maar het zijn altijd Teddy beren en verhalen met een moraal verhaal. En zo heb je bedrijven als dreamworks die eigenlijk een beetje hetzelfde willen doen het heeft altijd dezelfde look and feel als je begrijpt wat ik bedoel;(monsterhouse monsters inc, UP mooie films maar dezelfde look) Ik zou graag eens een film willen zijn zoals die nieuwe assasins creed trailer of een film noir achtig iets.
En hetzelfde geld voor de archviz wereld; De animatie die jij gemaakt hebt voor het winkelcentrum is mooi, maar als je iets zou moeten maken voor een project in Dubai dan lijkt mij een duizend en een nacht thema niet verkeerd staan bijvoorbeeld, waarin je een walkthrough doet met een lampgeest ofzoiets . gewoon een andere look and feel per project en ook de renderoutput naar dat thema aanpassen .
Het is geen kritiek naar jou of jouw bedrijf toe hoor meer een algemeen iets, die projectontwikkelaren hebben vaak geen verstand van visualisatie en het is dan de taak van het verkopende visualisatiepersoneel om de mensen te overtuigen van een bepaalde look and feel en niet alleen maar te zeggen wij kosten dit geven een korting op dat en het is in een maand af. maar ja ...
De animatie die jij gemaakt hebt voor het winkelcentrum is mooi, maar als je iets zou moeten maken voor een project in Dubai dan lijkt mij een duizend en een nacht thema niet verkeerd staan bijvoorbeeld, waarin je een walkthrough doet met een lampgeest ofzoiets . gewoon een andere look and feel per project en ook de renderoutput naar dat thema aanpassen .
Ik heb wel eens een opdracht gedaan voor Dubai, en neem maar van mij aan, al is het een verwesterd land, het heeft nog veel trekjes van het oosten. Cultuur speelt daar een hele grote rol in. Bijvoorbeeld: Mannen en Vrouwen mochten niet tegelijkertijd getoond worden op 1 scherm (en we hadden een scherm van 10 bij 50 meter).
Een projectontwikkelaar is geen filmproducent. En gelukkig maar. Zij zijn klant en verwachten een bepaald beeld (poppetjes op karton).
(monsterhouse monsters inc, UP mooie films maar dezelfde look)
Up is niet van Dreamworks.
Bedrijven als Pixar en Dreamworks hebben een iets ander budget dan een archviz bedrijven. Ik denk dat je het even anders moet zien. 1 miljoen voor een sublieme animatie van een mooi appartement terwijl het appertment maar een 2 miljoen gaat opleveren... Lijkt me sterk🤓
"Up is niet van Dreamworks. " -Weet ik maar het heeft dezelfde look als de ervoorgenoemde.
" Een projectontwikkelaar is geen filmproducent. En gelukkig maar. Zij zijn klant en verwachten een bepaald beeld (poppetjes op karton)." -En dat komt omdat deze look het enige is wat Archviz bedrijven maken.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het jammer vindt dat in elke sector er naar een en dezelfde look gestreeft wordt; Archviz ;naar de schetserige gebouwen en de ingeplakte mensen 3D Animatie ;characters gerenderd met veel GI, fur en een hoog aaibaarheidsgehalte
En ik vind films als up en monsters inc enz echt wel goed , ik vind het alleen jammer dat ze niet eens iets heel anders proberen. En de animatie van @dwin vind ik ook mooi alleen het is niet veel anders dan andere architectonische presentaties, maar misschien is dat wel de aard vh beestje.
Een andere look hoeft trouwens niet perse (veel) duurder te zijn
Hi ppl Looking for a reliable cgi studio with a perfect timing for long-term partnership Got some interior projects that need rendering with tight timelines