Code
Blender / 14 jaar geleden
Physically correct lighting in Blender Ik had het al in de Blender Group op LinkedIn gegooid, maar dat werd al verplaatst naar de catogorie 'jobs'...dus ben er niet zeker van of ik daar een antwoord vind dus post ik het hier ook maar even;

In het kader van: 'Het mag niks kosten maar we willen wel het maximale resultaat', zit deze jongen met een vraagstuk:

In het engels, in de veronderstelling dat er hier niemand problemen mee heeft:

Is it possible to create physically correct lighting in Blender combined with a simulation of direct and indirect (again) physycally correct sunlight?
And if so, which renderer should I be looking into to have this done? With physically correct lighting I mean it realy needs to be a 1:1 accurate imitation of the real world.
No tweaking for 'more attractive' visual results is allowed whatsoever.

Kan dit? En kan dit dan met bijvoorbeeld prisma's? Veel prisma's. En veel refractie/reflectie etc.

de output hoefd niet meetbaar te zijn, het is wel een pré als dit kan. 3dsmax kan bijv. de lumen meten en weergeven. Maar kan blender dit ook?

Uiteindelijk draait het om de visual. Maar dan moet die wel accuraat zijn.

😉
 Like
Volg
 Reageer
3ddy
Zo diep (lumen meten) is het nooit gegaan bij mij, maar is dit misschien wat?

luxrender? Probeer de realtime renderer: http://php.3dhype.com/index.php/nieuws/1248

 14 jaar geleden
3ddy
Oja, en het kost niets 😉

http://www.luxrender.net/forum/viewtopic.php?f=25&t=1584&start=0
 14 jaar geleden
Code
Ja, luxrender. Daar heb ik van gehoord. we gaan eens kijken.|-) niet te lang natuurlijk, want dat kost geld[:]
 14 jaar geleden
3ddy
En? Hoe is het gegaan?
 14 jaar geleden
Code
.....heb meer tijd nodig....&-)...

vakantieperiode is aangebroken en iedereen besluit ook daadwerkelijk vakantie te nemen dus m'n prioriteitenlijstje wordt iedere dag even 4 keer door de mangel gehaald...Maarrr het staat op de lijst😊)
 14 jaar geleden