Wireframe
uitvergroting van natuur etc. Omdat dat mijn leerdoel was.
 Like
Volg
Vrienden van 3dhype:

The whitehouse

alles is 3d 12 jaar geleden geplaatst 2012. 0 Likes 8541 Views  Reacties
 Deel
 Pin
 Tweet
 Deel
 Reacties
Ralf
nice, like en wow.
 12 jaar geleden
3ddy
Strak hoor, niets op aan te merken!
 12 jaar geleden
Charriej
wow dat ziet er goed uit!
 12 jaar geleden
Pgabriel
LIKING!
 12 jaar geleden
Andre
Netjes.. De bomen etc ook zelf gemaakt of stock? Je ziet nog iets van tiling op gras, maar het ljikt ook wel of het door het maaien komt dus kan ook je bedoeling zijn geweest.
 12 jaar geleden
Reinier1980
de bomen komen uit mijn library, de shading en texturing is opnieuw gedaan voor deze environment. Wil mijn collectie updaten namelijk.
Het gras is met fur en scatter gedaan, gebasseerd op een 8K texture die "random"is. De enige tiling zijn de verticale strepen die het maaien maakt. (als t goed is.. )
 12 jaar geleden
Stefan Groot
Belichting is erg vet.
wat was het originele formaat?
 12 jaar geleden
Reinier1980
hoe bedoel je?
 12 jaar geleden
Stefan Groot
hoe groot heb je die plaat uitgerenderd?
Belichting gewoon binnen 3D applicatie of is het grotendeels post?
 12 jaar geleden
Reinier1980
oh de render is 6000 pixels breed in t orgineel. leuk voor aan de muur. 😊
Belichting in Maya natuurlijk, anders is t wel heeeeel veel post werk he? Zou bijna vak apart zijn. Alleen Bob Ross kan dat. :-p
 12 jaar geleden
Stefan Groot
zijn genoeg mensen die enorm veel belichting doen in post.
 12 jaar geleden
Reinier1980
....



Dan ben je toch geen echte 3d`er als dat je workflow is. Ze hebben niet voor niks lampen, hdr en global illumination enzo uitgevonden?

Snap dat post werk standaard is, maar belichting is net zo fundamenteel als je model of shaders. Dat fix je niet achteraf lijkt me.

Ook denk ik dat je het altijd ziet als het achteraf gedaan wordt.
 12 jaar geleden
3ddy
Nou... je kunt belichting bijna helemaal in post doen. Een normal pass en een zdepth en wat andere passes kunnen de hele scene opnieuw belichten als je het wil. Maar wie wil dat 😉 Ik houd het persoonlijk ook graag binnen mijn 3D pakket. Maar snel een kleine aanpassing doen vlak voor een deadline kun je sneller fixen in post dan een nieuwe render...
 12 jaar geleden
Reinier1980
Het hangt sterk af van t soort render. Ik ben t er mee eens dat je een product ofzo goed kan post belichten, een environment wordt toch echt wel onmogelijk. Zelfs met t gebruik van Normals. Je kan niet ff de zon op een andere plek zetten. Dat is onmogelijk.

Als ik packshots maak ofzo dan licht ik hem altijd uniform uit ivm composite mogelijkheden. Dan fix je t met de normal map.
 12 jaar geleden
Stefan Groot
Je kan je basisverlichting toch helemaal opkrikken en tweaken in post. Zelf ben ik ook meer van het in de 3D zelf te doen.
Maar als je de gemiddelde film tegenwoordig bekijkt, zie je ook dat de belichting soms volledig omgegooid wordt.
 12 jaar geleden
Wilbert
Allereerst erg mooie plaat! Kan je wat meer over de shaders en belichting vertellen?

De bomen heb je die zelf gemaakt? Scripting of hoe?

Hoe kan je trouwens met een normal map de belichting achteraf aanpassen, heb ik nog nooit van gehoord.
 12 jaar geleden
3ddy
Dit legt het ingewikkeld uit. Het kan. Het gebeurt namelijk al in veel games die deferred rendering toepassen

http://www.johannessaam.com/zRelightSaam-paper.pdf

Nog een plugin voor Nuke:
http://lowrez.marklowne.com/relightnuke.html
 12 jaar geleden
 Reageer
Meer van  Reinier1980
Sneltoetsen
Vorige
Volgende
Sluiten
esc