PgabrielIk zit ook regelmatig te vloeken.
Bij mij is het met name als ik veel IES lights in een scene heb. (shading, wireframe etc maakt niet uit)
Als ik gewoon de IES hide is het iets beter)
Al keer geswitched van nitrous naar direct?
David2Het is toch belachelijk dat je bij nieuwe versies nieuwe features krijgt (waarvan maar de vraag is hoeveel je daar direct aan hebt) en dat essentiële onderdelen van Max (dat is sowieso viewport performance) dan totaal niet meer functioneren. En dan ook nog eens te bedenken dat het allemaal al zo duur is. Ik ben best bereid om veel te betalen voor software, maar dan verwacht ik wel wat goeds i.p.v. deze rommel.
Thanx iig! Ga die switch maar eens proberen.
David2Geprobeerd, dan haal ik wel 0.6 fps.
Scene is onder de 200 objecten en iets van 540.000 poly's. Eitje voor max 2012. Te heavy voor 2013. zelfs de UI bouwt opnieuw op als ik de viewport wil draaien.
Net Product Update 6 geïnstalleerd. Ik kan nu dezelfde fps halen, maar moet wel 1-2 seconden wachten als je met de 3D-muis verandert van richting. Nog steeds waardeloos dus. 2012 reageert daar vrijwel meteen op met accurate fps. toch nog maar ff op 2012 blijven hangen denk ik.
WilbertBij mij op het werk precies hetzelfde probleem. Max 13 getest, eerste scene was al meteen slechte performance. Ik heb ook het idee dat nitrous niet goed overweg kan met hoge resolutie textures.
Voorlopig stappen we niet over naar 13, wellcht update van service pack wat gaat helpen?
Ondertussen ook weer problemen met 2012 icm de nieuwe nvidia 660ti kaart. Geen ondersteuning en slechte performance, zelfs windows hangt erdoor.
En zo kloten we lekker verder 😊
3ddyNitrous is idd slecht met textures, dat komt grotendeels ook dat de textures/shaders langzaam zijn. Een scene met alle textures aan kun je het beste gewoon in directx 9 laten renderen. Zonder fancy stuff. En met mipmappng aan en op laagste resolutie in laten laden. Wij zijn ook nog niet over op 2013, 2012 is nu na een flink aantal updates erg stabiel te noemen.
PgabrielOke. Hij is heel voor de hand liggend.
Maar het scheelt echt heel erg veel of je wires aan of uit hebt.
80 fps zonder.
2 met.
Scene zit 1 vray sun in, en 650.000 polygoontjes
WilbertKlopt dat wires en nitrous zwaar is. Met dx9 kan je anti aliasing uitzetten, scheelt ook enorm heb ik gemerkt.
David2Wires zijn sowieso in elke versie zwaar.
Standaard werk ik in shaded-mode (default lights) alleen als je belichting ff moet tetsten is realistic wel leuk. Wires probeer ik te vermijden.
Ook de Poly-copunt en fps (die getallen in de hoek) schijnt ongeveer naar ik meen -uit mn hoofd even- zo'n 10% van je GPU op te zuigen. Dus standaard statistics ook niet weergeven.
Max 2013 viewport performance schijnt hem te zitten in de theoretisch realistischere weergave. En ja, als jt vergelijkt met max 2012 zit er in de schaduwgebeiden idd iets minder ruis. De eerste 2 seconden. Daar zijn we met zn allen vast erg blij mee 😉
PgabrielDat van de wires klopt. Iedere versie weer.
Maar een drop van 78 is wel heel extreem.
3ddyNitrous is leuk, maar gebruik het niet. Het is een laag bovenop DirectX, dus Nitrous is sowieso trager dan DirectX.
Avalon877Hebben jullie nog steeds problemen met de nitrous? Op mijn systeem loopt het nu een stuk beter dan voorheen(max2013). Ik vind de nitrous renderer trouwens wel leuk voor het maken van viewport outputs. Redelijk vlot en ziet er strak uit voor een neprender 😄
3ddyWij zijn op dit moment de pipeline aan het aanpassen om in Nitrous te gaan werken. In shaded werkt het over het algemeen toch redelijk prima.
Ach ja, je moet je soms aanpassen 😄
Pixel-antAls je een maxfile opent in 2013 die aangemaakt is in 2012 kan dit idd performance problemen geven. Ik heb dit ook al regelmatig meegemaakt en zorgt voor heel wat frustraties maar heb er nog geen fix voor gevonden... al verbeterd het wel als je de hotfixes en updates van 2013 installeert.
had hetzelfde probleem in 2011-2012
David2De echte fix qua viewport performance lijkt Max 2014 te zijn als ik de sneakpeaks mag geloven. Ook de animation playback heeft behoorlijk wat meer fps en loopt dus bij dezelfde scene veel smoother. Misschien dat we qua performance dan toch weer bij de 2012 versie in de buurt gaan komen. vanaf 2010 lijkt het meer een 2 jarenplan bij autodesk: even jaartallen zijn stabielere versies met normale performance en oneven jaartallen zijn buggy versies met nieuwe features, waar je dus bitter weinig plezier van gaat beleven. 2014 schijnt met IBL in mr een stuk minder flikkeringen te geven die vooral optreden bij bewegende camera's met lange path's en bewegende objecten.
Concreet kan je dus stellen dat dat updates waar je wat aan hebt 1x per 2 jaar echt nuttig zijn, en je daar dus het bedrag van 2 jaar subsciption voor betaald. (Kassa!) Als 2014 een stabiele vesie blijkt te zijn overweeg ik serieus om de subscription maar eens een aantal jaartjes over te slaan.
Zijn er meer mensen die er zo over denken?
Of bekijk ik het nu te pessimistich? 😉
3ddyJe bekijkt het op zich goed. Onverhoopt zit ik in hetzelfde schuitje. Mijn subscription is niet verlengd. Dus de volgende versie die ik zal kopen als upgrade is waarschijnlijk 2016... Maar goed we wachten af en bekijken het gewoon per jaar 😉