Al tijden wou ik graag wat meer tijd stoppen in Houdini. En dan vooral in de flip fluids en ocean tools (mijn vorige projecten waren meer en deels in de offshore). Dus ik had hiervoor speciaal een onderzeeƫr gemaakt (in Maya), om deze vervolgens te gebruiken voor dit project.
Dit ging niet geheel zonder slag of stoot. Terwijl ik een aardige computer heb, duurde het cachen en renderen lang. Ik moest dagen en dagen wachten voor ik een resultaat kon zien. En er dan vervolgens achter komen dat ik ergens een fout gemaakt had en dat alles opnieuw moest. Deze animatie was de derde poging die ik gemaakt had en ook op deze zie ik allemaal dingen die ik liever anders heb.
Een van de grootste ergernissen is toch wel de render snelheid van Mantra. Ik heb een Redshift licentie, maar dit werkt niet zo lekker met de ocean tools als Mantra (masks). De 650 frames renderen op 1080p was niet te doen. Daarom had ik de hele sequence gerenderd op 720p (nog steeds 60 uur). Om dit vervolgens via Topaz Gigapixel AI naar 1080p te schalen.
Ik zal binnenkort vast wel een nieuwe versie maken, waar ik dan de fouten uit haal en wat spannender camera posities maak.