Roosterziet goed uit, mischien een motion blur aan geven en onderin wat stof en mischien een kleine vortex vormige particle cloud om het geheel meer in verbinding te brengen met de vloer.
maar verder best cool 👍
Sin-dik heb al een 2e particle system om de tornado heen alleen zie je die haast niet in een still image.
dit begon een beetje als een test maar groeit uit tot een hele animatie.
motionblur heb ik geprobeerd maat mijn opacity slot is al bezet en ik durf niet echt een mix map ervoor te maken.
en motionblur in de render wil niet echt werken lijkt het. |-)
zo gauw ik mijn nieuwe cpu koeling heb zal ik de animatie renderen, durf ik op het moment niet echt aan (mijn koeling doet nogal raar)
PjanssenHet is niet echt 1 geheel nu. Het zijn meer losse bolletjes die op elkaar geprakt zitten (vergeef me de eerbiedige uitdrukking 😉 )
Meer motionblur zou al helpen, maar ik denk dat je ook iets aan je particle system zult moeten tweaken om het echt goed te krijgen.
Sin-dmja, die bolletjes blijven er toch inzitten, maakt niet uit hoeveel ik ook met opacity zit te tweaken. ]-(
en mnotionblur krijg ik niet aan de praat voor 1 of andere reden, weet iemand hoe je motionblur bij particles moet doen? 🤓
PjanssenMotionblur ook aanzetten bij de events in de particleview. (in het geval je max gebruikt)
CornyDe beweging werkt lekker. De tornado trekt echt een beetje over de grond.
Het geheel is nog wel erg regelmatig voor een woest venielende wervelwind.
Ik begrijp dat je een soort van smoke-bolletjes als basis gebruikt. Omdat die allemaal even groot zijn wordt het een beetje een matras tornado en de particlespray onderaan is ook nog te regelmatig waardoor het een beetje wegspringend zaagsel wordt.
Je kunt er wat chaos toevoegen als je de tornado een paar keer maakt met verschillende particleshapes en veel variatie in hoeveelheid en grootte en deze vervolgens over elkaar heen legt.
Kun je die bolvormen niet (een beetje) in elkaar laten overvloeien?
Voeg ook wat grotere elementen toezoals wegvliegende grasplaggen of kleine houten elementen ofzo.
De geweldenaren uit de ruimte die in de news items worden genoemd hebben explosies gemaakt door veel te overlappen en veel verschillende particles te gebruiken. Ziet er niet onaardig uit.
Leuk om ook eens wat dynamics op 3dhype voorbij te zien komen, hopelijk zien we snel meer.
PjanssenDat ziet er inderdaad véél beter uit! Nu ook nog een beetje blur op het vliegende spul er omheen, dat is nu nog wat te scherp.
Er mag, zoals corny al aangaf, ook wel wat variatie in wat er rondvliegt. Zowel in grootte als in vorm/materiaal etc.
3ddyOeps, zelfs als admin maak je wel eens een foutje... *dubbel post*
Sin-dbedankt voor de referentie materiaal, ik denk dat ik me eerst concentreer op de tornado zelf om die mooi te krijgen zonder uren te renderen en daarna 1 of 2 particle systems erbij voeg.
ook moet ik eigenlijk eerst weten of dit een grote wordt van veraf of een kleintje van dichtbij.?-)