Sin-d
Werk in wording / 20 jaar geleden
Tornado ik heb laatst zitten experimenteren met particles en voornamelijk met rook textures.

daarna kreeg ik het idee om er een tornado van te maken, na erg veel tweaken en test renders ben ik nu aardig tevreden over het resultaat.
de tornado is geanimeerd op het ogenblik alleen duurt het 2 minuten voor 1 frame.
dus die krijgen jullie nog tegoed 😄

let maar niet op de achtergrond foto, ik moet er nog een goede bij zoeken.

15.000 particles, 1 direct light.
 Like
Volg
 Reageer
Nog 7 reacties weergeven
Pjanssen
Dat ziet er inderdaad véél beter uit! Nu ook nog een beetje blur op het vliegende spul er omheen, dat is nu nog wat te scherp.
Er mag, zoals corny al aangaf, ook wel wat variatie in wat er rondvliegt. Zowel in grootte als in vorm/materiaal etc.
 20 jaar geleden
3ddy
Ik heb wat referentievoer gevonden:
http://www.weer.nl/bijzonder/verhaal.phtml?onderwerpnaam=tornado&verhaal=film_tornadochase200429062004

Wat alleen mij opvalt, gebruik je een vierkante emitter?

Ik zou een derde emitter erbij zetten die als een dunne laag buiten de tornado zelf ronddraait. (halverwege blijven hangend) en de tweede emitter iets kleiner maken...

Voor de rest, errug cool.
 20 jaar geleden
3ddy
Oeps, zelfs als admin maak je wel eens een foutje... *dubbel post*
 20 jaar geleden
Corny


Wat hebben sommige mensen toch rare hobbies.
 20 jaar geleden
Sin-d
bedankt voor de referentie materiaal, ik denk dat ik me eerst concentreer op de tornado zelf om die mooi te krijgen zonder uren te renderen en daarna 1 of 2 particle systems erbij voeg.

ook moet ik eigenlijk eerst weten of dit een grote wordt van veraf of een kleintje van dichtbij.?-)
 20 jaar geleden