Wat nu doe je het weer? Ik leg alleen het doel uit, wat jullie schijnbaar niet echt snappen? En ik vind dat eigenlijk niet echt een reden om in een keer een hele topic naar beneden te voten, maarja als jullie schijnbaar niet normaal kunnen reageren, jullie mening vertelling, over het project zelf, dingen toevoegen en alleen maar iemand hier de grond in kunnen boren, dan denk ik dat er geen behoefte meer is om het project verder te posten of te laten zien, dus zal ik dat verder op andere fora doen waar het wel geaccepteerd word. Ik vind het alleen een beetje heel bekrompen... Hoeveel autos zijn er al niet gemoddeld, en hoeveel interieuren, ook aftreksel van elkaar, daar hoor ik niemand over zeiken, maar stel je voor dat iemand iets doet wat al 70 jaar eerder een keer is gedaan, dan is het een goedkoop aftreksel? Ik weet het niet hoor maargoed het zal wel compleet aan mee liggen.
En als iets niet helemaal duidelijk overkomt zoals, huh hoe bedoel het is toch ook 3d, ****dan word je hier gelijk de grond in geboord dat je niet tegen kritiek kunt...
****
jah dus wat is deze post van jou ??
maar nee we zitten je niet te jenne of wat dan ook.
Maar k ik zal wat dingen nader verklaren.
Je uitgangspunt is spelers een indruk geven, van de fantasie wereld waar ze in spelen...
om dit weer te geven gebruik je 3d als techniek.. dit heeft als nadeel, (wat tekenen en schilderen etc net zo heeft)
dat je een keuze moet maken tussen 3d en realisme of een overtuigende combinatie.
Tot nu toe komt het wat sterkt 3d over, dat komt vooral doordat je berg landschappen + scene met de boom, er vloeiend zijn. Hie rzou je wat mee kunne experimenten, harde noise er over doet al heel wat, of met terragan plugin wat proberen.
In iedergeval, als je mensen wilt overtuigen van een wereld waar ze zich in bevinden, is het misschien niet de beste keus om het 3d aspect teveel naar voren te zien komen.
De glow bij de bergen is inderdaad wat te heftig, ook al vind jij dat niet, het blijft natuurlijk een mening, maar hou er rekening mee dat jij als ontwerpen/maker, je dood staart op je eigen werk. en je moet doen met kritiek wat je kunt, we zijn allemaal mensen, en kritiek kan je op ontelbare manieren opvatten, en dus ook verkeerd of goed, of de gene die crits geeft, dat die wat te snel het er uit gooit( dat is vaak tijd gebrek, snelle post)
de glow bij de berg zorgt er in iedergeval voor, dat er weinig diepte is, je kan niet ver kijken, dus heel het idee van schaal is weg, nu lijken die heuvels best klein, en nu zijn de bergen nog vloeiend ook, dus dan neigt het wat onnatuurlijk over te komen.
De sneeuwvlokken waar ik het over had dragen hier ook aan bij, de sneeuwvlokken zijn allemaal wat groot.. hoezo.. omdat er weinig verschil is tussen de grootste en de kleinste, als er veel verschil was tussen de sneeuwvlok dichtbij en ver weg, dan zou dat veel toevoegen aan de diepte, en zou je er vanuit kunnen gaan dat wat je ziet heel groot is, maar nu lijkt het daardoor wat klein.
om de vloeiende lijn te doorbreken zou je ook hier een daar een stuk rots tevoorschijn kunnen laten komen, dat zou het dan weer wat overtuigender maken, en dan kan je een idee geven aan hoeveel sneeuw er wel of niet ligt.
tot nu toe is het allemaal goed onderbouwde kritiek, nu kan je wel hier niet meer posten en hopen op allemaal goeie crits op een andere site, maar dan leer je 0,0.
het meeste leer je van kritiek, en dat geld voor ons allemaal, op veel sites is de helft van de kritiek niet eens onderbouwd..