Pixelstudiohmm leuk begin, ziet er nu een beetje "cartoon" uit vind ik.
en sommige plekken zijn te licht
DoornroosjeDit ziet er al een stuk sfeervoller uit!
Tis nu een beetje te donker denk ik in verhouding tot het felle licht wat van buiten komt.
Succes dermee!
Pixelstudioin vray renderer, ga eens naar color-mapping > zet op HSV exponentieel
dan doe eens een paar testen met de dark-multiplyer > van 1.5 en van 2 en van 2.5 ofzo
maar ik zou eerst nog wat aan je models doen, vind alles een beetje te rond ofzo 😊
Droopdogthnx for comments!
morge avond kan ben ik weer thuis en ik dan zal ik mijn nieuwe render eens poste!
jah pixel, je hebt miss gelijk over het "bol zijn"
nog enig idee wat ik zou kunne toevoegen ofzo om t beter te make?
MmwizardZiet er netjes uit... Ik denk alleen dat die krukken in de realiteit niet echt blijven staan als je er op gaat zitten. Daarbij zal ik de buizen van het frame wat smaller maken... Meestal zijn die van 1 cm doorsnee verchroomd staal.... Je kan ook op www.jmt.nl kijken welke een online catalogus hebben met meubels....
En over het geheel wat meer kleine details plaatsen en bijv. je plinten wat kleiner... hierdoor lijkt je ruimte zo klein...
Pixelstudioik zag dat je ook lid was van evermotion, kijk daar eens in de "free stuff" section daar zijn veel modellen die je kan downloaden en gebruiken.
ik zelf vind het leuk om ze ook zelf te maken, ik kijk veel op internet site die gaan over design, meubels, etc bijvoorbeeld ikea.
ik heb ook veel bladen, tijdschriften, boeken die gaan over interieur, daar kies ik dan het een en ander uit en maak het in 3D
daarna ga ik pas aan de slag met het ontwerpen van men lichten enzo.
Droopdogthnx for comment:
wizard, bdankt voor de site, staan handige dinge op, en met plinten bedoel je de houte latjes tege de muur?
ik zal nieuwe barstoelen maken, de mijne zien er maar amateuristisch uit, als ik meer tijd in alles steek dan ziet t er beter uit wss :-p
pixel, ja ben lid daar, maar ik wil nix gebruike wat iemand anders gemaakt heeft, doe ik gewoon niet graag
als je toevallig sites weet met veel interieurs moogt ge die gerust altijd geven, want ik vond er niet direct! !-)
SebastiaanIk denk dat je eens goed moet kijken ook naar je verhoudingen van je models, wijken die af krijg je al heel snel een raar beeld.
Verder is materiaal ook een belangrijk punt om het realtischer te maken, experimenteer wat met vray materials, die doen echt wonderen!
Succes!
Sebastiaan
Doornroosjerealistischer... hm, weeknie, vind hem wel mooier.
paar dingetjes:
het is een beetje te schoon nog allemaal.
waar je in het eerste plaatje een beetje te veel schaduw had, mis ik nu de schaduwen.
en ik zou de specularity van de stoel en de vloer een stuk naar beneden doen.
Voor de rest: top👍
3ddyVeel beter dan de vorige! Ga zo door, ik zou iets minder specs (specular) doen, aangezien het er nu wel errug steriel eruit ziet. Stoelen en schilderwerken zien er zeer goed uit, ik zou alleen iets meer andere kleuren er in verwerken, dan alleen rood en bruin.
Succes! 👍
Droopdogthnx for comments
ik lees jullie commentaar nu pas en ben al tijdje bezig met neiuwe render, (9uur tot nu toe)🤓
zal hem zeer binnekort posten, dus er zal dan nog altijd veel specular zijn, maar ik denk dat hij beter is.
CornyDe keith haring boven de bank is wel wat errug gestretched, verder ga je met sprongen vooruit, volgens mij.
WdekreijIk vind hem mooi, ik doe het je (nog) niet na 😉 Vooral de vloer-texture vind ik persoonlijk vetjes 😄
Pixelstudioveel beter maar toch :
- Als eerste die rendertijd is veel te lang voor zoiets.
- als tweede er is te veel color-bleeding d.w.z je hebt een rood plafon, daardoor wordt de kleur van het licht te veel beinvloed. zo'n rooie gloed is niet realitisch (als je realism wilt bereiken)
- plinten zijn te groot (vergelijk bijvoorbeeld met je kruk
-misschien een idee om je render settings eens te laten zien, dan kan ik daar veel meer mee 😊
'k hoop dat je er wat aan hebt 😊
suc6
Martijn
Pixelstudioah ha, geen photons, misschien kun je daar eens wat testjes mee doen.
maar goed voor IR map alleen :
min/max rate -3 / -2
hsph.subdiv 40
intersmpl 40
first bounce 0.9
second 0.8
dan heb je een aantal lichten, ik weet niet precies hoe je dat hebt gedaan, over het algemeen komt er een vray licht achter elke raam, met een direct light dat fungeert als zon-licht.
deze lichten hebben allemaal ook een subdiv daar kun je ook eens iets mee proberen.
maar als ik het goed heb is er geen raam in die kamer, daarom weinig licht van buiten.
dat betekend dat er veel licht indirect uit die andere kamer moet komen.
ik zou kiezeo om daar een vray licht voor te gebruiken (in de deur opening)
of gaan experimenteren met photon's, daarmee kun je de second bounce veel beter krijgen vind ik 😊
oh ja, bij image samples zet de AA filter op catmull-rom of die daar onder komt (weet de naam ff niet)