Galactor88
Algemeen / 20 jaar geleden
Vette modelingtool Ikzelf hecht erg veel aan de topology van mijn models. Maar iedereen weet hoe lastig het kan zijn om alle faces van bijvoorbeeld een gezicht in quads te maken, en daarbij ook nog de juiste edgeflows te behouden.
Nu kwam ik tijdens het "surfen" dit bericht tegen:

http://www.nevercenter.com/index.php/Topology%20Brush

Het gaat hierbij om een nieuwe tool in het programma SILO. Silo is een Subd Modeler met enkele vooruitstrevende tools. Maar wat deze tool bijzonder maakt, is dat je de topology van je model gewoon kan tekenen. Zo hoef je bij het moddelen geen rekening meer te houden met triangles, quads of n-gons. En ook hoe de edgeflows eruit ziet maakt geen bal meer uit, dit kan je gewoon intekenen met deze tool.

Als je programma's als Silo, Modo en Mirai bekijkt merk je eigenlijk pas in hoeverre de grote software pakketten achterlopen met modeling tools. En ik vraag me af hoe lang we moeten wachten tot dit in max of Maya geimplementeerd is.

:: Galactor ::
 Like
Volg
 Reageer
Nog 3 reacties weergeven
Galactor88
En ik bedacht me ook dat gamestudio's gewoon een Highres model maken. Dat hebben ze toch nodig voor Cut-Scenes en/of displacement maps. En dan met deze tool 'opknippen' in een lowpoly model.
En inderdaad zoals Corny al aangaf hoef je tijdens het modelen alleen maar te zorgen dat de vorm van je object klopt.
Dus niet alleen voor scandata.

:: Galactor ::
 20 jaar geleden
Galactor88
En ik wil er ook nog wel even op wijzen dat Silo slechts 109 dollar kost. De dollar staat nu zelfs heel laag, dus in euro's is dat veel minder.
En de enige andere optie om scandata te veranderen is volgens mij Cyslice en dat kost 4.000 dollar, en dan kan je alleen maar scandata omzetten naar Nurbs of Polys.

:: Galactor ::
 20 jaar geleden
Tims0l
mmm kan zou je dit dmv van face snap en polygon plugins ook niet een beetje kunnen doen in max 😉

ik zou het wel in actie willen zien
 20 jaar geleden
Galactor88
Vast wel, met de bijhorende moeite, en met plugins die meer dan 109 dollar kosten.
Ik bedoel meer dat als een bedrijf een compleet modeling paket op de markt kunnen brengen met 'nieuw' tools voor slechts 109 dollar. Dan zou je toch verwachten dat software pakketen van meer dan 1000 euro en een veel grotere afzetmarkt, iets meer aan research zouden doen en zelf marktleider op inovatie proberen te zijn.

:: Galactor ::
 20 jaar geleden
Droopdog
ow da is super, was dat maar in max
 20 jaar geleden