Droopdog
Autodesk 3D Studio Max / 20 jaar geleden
hoe kan je dit verkrijgen? hey iedereen,
ik heb een vraagje, ik wil een soort design lamp creere , ik heb niet echt een idee hoe ik t fatsoenlijk kan maken
zoals ge op de foto kunt zien, is het de bedoeling dat t eigenlijk geen kamer verlichting is, maar gewoon een sfeer lamp!
ik heb al eens geprobeerd met een materiaal vray: refract= wit en glosiness is 0,2 ofzo, maar dan duurt het eeuwig om te rendere en dan had ik er een omni in gestoke, maar deze verlicht dan heel de kamer en dat was niet de bedoeling!
hopelijk kan iemand mij hiermee helpen
 Like
Volg
 Reageer
Corny
Kun je de lichtbron niet 'unlinken' van alle andere objecten in de kamer? Of is dat alleen iets in maya?

Andere oplossing: los renderen en in photoshop of afterefx inpasten.

Ander oplossing: lichtbron in de texture baken en vervolgens lichtbron wegpleuren.
 20 jaar geleden
Droopdog
ok, thnx, ma k denk da ik beter t design licht weg laat, want die oplosse zijn niet echt handig, en wss is het resultaat niet zoals ik verwacht!
maar toch bedankt
 20 jaar geleden
Mccordia
een omni met fall-off (zodat alleen de regio in/om je lamp verlicht wordt) en include dan evt ook alleen je lamp zelf in alle licht/shadow casting...moet toch wel iets mee in elkaar te pielen zijn
 20 jaar geleden
Ivo-D
gewoon je licht excluden van de kamer, en zet de attenuation goed, voor de afstand enzo.
de vloer bv wel include, zodat het licht er een heel klein beejt eop komt misschien.

dit is heel makkelijk te doen allemaal, mocht het toch niet zo gaan, dan maak ik wel een testje, en stuur ik dat bestand naar je, dat kan ook natuurlijk.

maar probeer nog maar wat dingen.. ik zou even gewoon standaard max gebruiken geen vray etc, misschien verdwaal je dan te snel in opties die allemaal helemaal nog niet nodig zijn.
 20 jaar geleden