CornyKun je de lichtbron niet 'unlinken' van alle andere objecten in de kamer? Of is dat alleen iets in maya?
Andere oplossing: los renderen en in photoshop of afterefx inpasten.
Ander oplossing: lichtbron in de texture baken en vervolgens lichtbron wegpleuren.
Droopdogok, thnx, ma k denk da ik beter t design licht weg laat, want die oplosse zijn niet echt handig, en wss is het resultaat niet zoals ik verwacht!
maar toch bedankt
Mccordiaeen omni met fall-off (zodat alleen de regio in/om je lamp verlicht wordt) en include dan evt ook alleen je lamp zelf in alle licht/shadow casting...moet toch wel iets mee in elkaar te pielen zijn
Ivo-Dgewoon je licht excluden van de kamer, en zet de attenuation goed, voor de afstand enzo.
de vloer bv wel include, zodat het licht er een heel klein beejt eop komt misschien.
dit is heel makkelijk te doen allemaal, mocht het toch niet zo gaan, dan maak ik wel een testje, en stuur ik dat bestand naar je, dat kan ook natuurlijk.
maar probeer nog maar wat dingen.. ik zou even gewoon standaard max gebruiken geen vray etc, misschien verdwaal je dan te snel in opties die allemaal helemaal nog niet nodig zijn.