Samen met 2 andere (jasper van nieuwenhuizen en vincent bisschop) ben ik bezig aan een animated serie genaamd (worktitle) Krab en Meeuw. Krab en Meeuw wonen op een klein eilandje ergens in de oceaan. Krab is een vrij driftig baasje en kan eigenlijk niets hebben. Enigste wat hij wil is lekker chillen op zijn eilandje in de zon. Thats it. Meeuw vind altijd zooi op het eiland wat hij met trots aan krab wil laten zien. Dit kan een lepel zijn, een telefoon, tank, of een andere planeet (YEAH animatie !! alles kan !!). Krab heeft hier totaal geen zin in. Hij wil alleen maar, en alleen maar chillen in de zon.
We zijn nu bezig met de eerste episode, en alles productioneel goed opzetten zodat we meer episodes kunnen maken. Elke episode is maar 1 tot 2 minuten lang. We zitten nu half in de productie fase. Dus zodra er echt models concreet af zijn zal ik het laten zien 😄
We hebben ook een (open) Facebook page waar je eventueel wat dingetjes kan bekijken en het ook kan volgen eventueel als je geintereseerd bent. Uiteraard zal ik hier ook alles posten !
Thanks for nu. Ennuh zijn er comments, tips en weet ik veel nog val alles? Please post het, want daarvoor post ik het ook hier. Om schaamteloos te spammen, maar ook voor tips en trics.
Sinds vorige week hou ik me bezig aan een nieuwe opdracht voor http://www.gavoorgezond.nl. Ik moet hiervoor dat getekende character gaan animeren in of course 3d. Allemaal leuk en aardig maar nu zit ik een beetje in met de mond animatie.
Ik wil (en hun ook.. dus eigenlijk HUN willen hahaha) de mond gewoon 2D houden en de rest 3D. Maar hoe kan je zoiets animeren. Normaal doe je gezichten of met bones of met morph targets (of op een nog andere manier die ik niet ken). Maar hoe te doen met een 2D gezicht?
Een optie is een avi ofzo op een plane plakken en dan dat mee renderen, maar dan heb je totaal geen controle over de beweging als je iets wil aanpassen. De enige optie die ik zie is een texture aan te maken en die te koppelen aan combustion zodat je een realtime verbinding hebt. Maar dat is zo omslachtig voor een volgens mij simpel iets.
Heeft iemand meer ervaring hierin of een geniale oplossing voor mij?
Ik zat een tijdje terug te denken aan vroeger. Toen ik nog met vrienden probeerde vogels te vangen met zo een schoenendoos + stokje + touwtje. Ik denk dat iedereen het wel kent. Het is trouwens nooit gelukt dat vangen.
Maar ik dacht misschien leuk om zoiets in 3D te maken maar dan niet dat ik vogels vang maar iets anders. Het probleem is.. ik zou echt niet weten wat. Ook over de achtergrond kan ik het maar niet eens worden wat ik nu wil.
Nu was de vraag dus.. wie weet wat leuks of kan mij een kleine hint of tip geven wat ik ermee kan doen. Het klinkt behoorlijk creatief loos.. maarja ik kan er echt niets mee verzinnen (en om de file nu weg te gooien vind ik ook jammer).
Ik ben de afgelopen week druk geweest om een demo reel in elkaar te zetten. Niet met een bepaald doel ofzo, maar gewoon om mensen te laten zien waar ik me zo al mee bezig hou (als er ooit om gevraagd word).
Het is niet een reel met een specifiek onderwerp zoals .. textureren, animatie of weet ik veel wat. Eigenlijk van alles een beetje.
De reel is op me site te downloaden als quicktime en als windows geval. Let a.u.b. niet op me site, aangezien ik echt niet weet hoe ik een site moet maken EN ik me daar ook niet in wil verdiepen (3d-en en sites maken is toch een heel verschil en ik verkies liever om me tijd in 3d te steken).
Maargoed hier is de url en een screenshot van het begin:
Nu had ik aan jullie nog een vraag. Ik zit op het grafisch lyceum en we moeten binnenkort op stage. Dus we moeten gaan soliciteren zeg maar. Maar ik heb zo een gigantische hekel aan die slijmbrieven die je altijd moet maken, en dacht van.. ik doe bij die slijmbrief me demo reel als DVD (met menu enzo, alles is al gebrand, en de hoesjes gemaakt). Is dit een goed idee of zeggen jullie van.. nee dat kan je beter niet doen?
Bedankt voor het kijken en voor de eventuele reply.
Met dank aan Remco Kneepkens die het model werk heeft gedaan van Wheeney. Cheers !!