Programma DiscussieSinds ik reageerde met mijn lightwave reply, stelde d-man voor hier een aparte thread voor te maken om hier over te discuseren, ook al zal het uitlopen op hele pittige discussies ( denk ik ). Discuseer hier over welk programma beter is en vertel ook waarom. En mocht je een argument geven op een bepaald programma doe het dan wel goed, want anders is de lol eraf van deze thread. Dan zal ik nu eens vertellen waarom ik LightWave liever heb dan een ander programma. De interface van lightwave is heel gebruiksvriendelijk omdat alles mooi ge-ordend staat en alles ook heel makkelijk aanpasbaar is en het mogelijk is om je eigen menutjes te maken. Dit is handig zodat je dan de tools die je het meest gebruikt allemaal bij de hand hebt. En ook heb je niet dat iritante ge-ouwe hoer met roll-outs wat het allemaal heel erg on-overzichtelijk maakte toen ik 3ds gebruikte. Verder neemt LightWave amper MB ram in beslag zoals 3ds max best wel veel in beslag nam zoals ik dat merkte, en ook dat lightwave heel snel opstart. Nu stop ik er ff mee want ik ga even eten..... moge dit een goede thread worden 😉
Een low poly magierAlweer low poly, ja je hoort het goed sinds mijn computer mij het niet toestaat om high poly models te maken specialiseer ik me in low poly, kheb hier een uurtje angwerkt dus verw8 niet al te veel. Het model is nu 587 poly's.. Ik maak dit niet met een referentie erbij ik doe het gewoon puur vanuit het hoofd.. kheb het al eens vaker geprobeerd maar ver kwam ik nooit.. Maar ik d8 laat ik het maar weer eens proberen 😊
De polygonen zijn allemaal triangles en geen quads, dit komt omdat ik ze allemaal moest veranderen voor de game sinds de meeste engines alleen maar triangles ondersteunen ^^ En nu wat art wat gewoon voor de fun is gemaakt.